Σχολείο Για Μικρούς
Παιχνίδι, μαγεία, εξερεύνηση, δοκιμή, χρώματα, κήπος, φίλοι και φίλες, αυτονομία, ανακάλυψη, κίνηση, επαφή, ιδέα, σύνθεση, δημιουργικότητα.
Το Σχολείο για Μικρούς είναι ένα μέρος όπου τα παιδιά ακούγονται ακόμα και όταν δεν μιλούν. Το παιδί που παίζει είναι στο επίκεντρο. Εδώ, τα παιδιά ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τον κόσμο, μέσα από τις σχέσεις, που αναπτύσσουν με άλλα παιδιά και με ενήλικες, σ’ ένα περιβάλλον όπου μπορούν να εκφραστούν με άπειρους τρόπους και ως μέλη μιας δυναμικής διαδικασίας μάθησης.
Η ομάδα
Σε όλες τις ηλικίες, οι επιθυμίες και οι δεξιότητες κάθε παιδιού συνδυάζονται με αυτές των άλλων παιδιών σε μια μικρή ομάδα. Οι δραστηριότητες, προγραμματίζονται σύμφωνα με τα εξελικτικά βήματα ανάπτυξης και συντονίζονται με τις ιδιαιτερότητες των παιδιών.
Σφαιρική ανάπτυξη
Κάθε μέρα ενεργοποιεί τα παιδιά να αναπτύσσονται σφαιρικά μέσα από την κίνηση και τη σωματική ανάπτυξη, την κοινωνικότητα και τη συναναστροφή, τη σκέψη, τη λογική και τη γνώση, το συναίσθημα και τη διαχείρισή του.
Οι γονείς
Είναι συνεργάτες στην παιδαγωγική μας και συμμετέχουν στην ανάπτυξη του παιδιού τους. Είναι ενημερωμένα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της παιδαγωγικής ομάδας, μέσα από τη διάδραση παιδαγωγού-γονέα-παιδιού-περιβάλλοντος.
Οι παιδαγωγοί
Αφουγκράζονται τις ανάγκες των παιδιών, φροντίζουν να δημιουργούν ερεθίσματα και παροτρύνουν προς τον στόχο δράσης που τα παιδιά επιλέγουν.
Το περιβάλλον
Διεγείρει τις αισθήσεις και αποτελεί πηγή έμπνευσης. Ο χώρος είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να ενισχύσει την έμφυτη περιέργεια των παιδιών, να ανακαλύψουν τον κόσμο. Είναι γεμάτος από υλικά για να αυτοσχεδιάζουν και να εκφράζονται.
Η φύση
Εμφανίζεται μέσα κι έξω από την τάξη δημιουργώντας τη συνθήκη για εξερεύνηση με ασφάλεια στο Ατελιέ, τον κήπο, σε κοντινά πάρκα στο δάσος ή σε μικρά δασάκια. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν καθώς αναπτύσσουν δεξιότητες μέσα στη φύση.
Το παιχνίδι
Ως διαδικασία είναι η μέθοδος αλλά και το μέσο που χρησιμοποιούμε σε όλες τις δραστηριότητες. Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά καλούνται να εξερευνήσουν και να ξεπεράσουν τα όριά τους, να είναι καινοτόμα στο να δημιουργούν, να αντιστέκονται στη συμβατικότητα, να κάνουν λάθη και να εφευρίσκουν λύσεις με ασφάλεια.
Ψυχοπαιδαγωγική ομάδα
Κάθε παιδί και κάθε οικογένεια υποστηρίζεται από την Ψυχοπαιδαγωγική ομάδα του σχολείου η οποία αποτελείται από λογοθεραπεύτρια, παιδίατρο, διατροφολόγο, ψυχολόγο, ειδικούς παιδαγωγούς και ψυχολόγους εξειδικευμένους στις μαθησιακές διαφορετικότητες.
Επαφή με την κοινότητα
Μέσα στην κάθε χρονιά οργανώνουμε βιωματικά εργαστήρια για γονείς για την προσωπική τους ανάπτυξη ή σε σχέση με την ανάπτυξη του παιδιού, βιωματικά εργαστήρια για γονείς σε σχέση με την προσωπική τους ανάπτυξη και εκδηλώσεις για παιδιά και γονείς μαζί, όπου όλο το σχολείο συναντιέται με τη γειτονιά ή την ευρύτερη «κοινωνία» σε μια κοινή δράση.
Παίζοντας μέσα και έξω από το δωμάτιο, στη διάρκεια κάθε μέρας επιδιώκουμε κάθε παιδί αλλά και όλα τα παιδιά ως ομάδα να αναπτύσσονται μέσα από:
- Την αυτονομία και την ασφάλεια
- Την εξερεύνηση μέσα κι έξω από την τάξη
- Την παρέα, τους φίλους και τη διασκέδαση
- Τη σωματική έκφραση και τη μουσική με εξειδικευμένο παιδαγωγό
- Τη συνεργασία με εκπαιδευτικούς στόχους σε πολύ μικρές ομάδες
- Την πολύτιμη πρώτη γραφή και τις πρώτες μαθηματικές έννοιες
- Τη συνεργασία με λογοθεραπεύτρια σε ομαδικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της ημέρας
- Τη διαμόρφωση και διαχείριση σχέσεων
- Τον πειραματισμό σε ένα ασφαλές περιβάλλον
- Την επαφή με την τέχνη και με διαφορετικές τεχνικές
- Την εξοικείωση με τη φύση και τα πλάσματά της
- Την επαφή με το περιβάλλον όπου ζουν με μικρές εκδρομές και συναναστροφές
- Την εξοικείωση με τα Αγγλικά
- Στο πρόγραμμά μας, παιδιά, παιδαγωγοί και γονείς συνθέτουν δραστηριότητες: Με το «παιχνίδι» που σημαίνει, το δικαίωμα να δοκιμάζεις! Με την «έρευνα» μέσα από το παιχνίδι που σου δίνει την αίσθηση της ανακάλυψης! Με την ανάπτυξη της μεταξύ τους σχέσης!
Στόχοι
Στόχος μας είναι κάθε παιδί:
- Να έρχεται χαρούμενο στο σχολείο.
- Να το νιώθει «σαν το σπίτι του».
- Να ανακαλύπτει τον εαυτό του μέσα από τη συναναστροφή με άλλους και άλλες.
- Να δομήσει τις πρώτες του σχέσεις.
- Να βρει τρόπους επικοινωνίας που του ταιριάζουν, με λόγια ή Χωρίς. Να αγαπήσει την έρευνα, τον πειραματισμό και τη μάθηση, παίζοντας.
- Να δοκιμάσει, να εξερευνήσει και να αναρωτηθεί για όσα τον ή την απασχολούν.
- Να έρθει σε επαφή με πολλά ερεθίσματα για να καλλιεργήσει πολλές πτυχές του και να αναγνωρίσει ενδιαφέροντα, κλίσεις ή/και ταλέντα.
- Να αναπτύσσει στρατηγικές διαχείρισης δυσκολιών.
- Να γεμίζει με γνώσεις, αντί πληροφορίες, μέσα από το βίωμα.
- Να τοποθετήσει μεγαλώνοντας τα όσα μαθαίνει, αξιοποιώντας πιο τυπικές μορφές μάθησης όπως τα βιβλία ή τα τετράδια.
- Να απολαμβάνει το παιχνίδι ως διαδικασία.
Ερωτήσεις που ακούμε συχνά
8:00-9:00 Ώρα άφιξης Παιχνίδι (μη δομημένο, ελεύθερης επιλογής) εσωτερικός ή εξωτερικός χώρος
9:00-10:00 Παιχνίδι (μη δομημένο, ελεύθερης επιλογής) εσωτερικός ή εξωτερικός χώρος.
10:00-10:20 κύκλος : πρωινές αγκαλιές, καλημέρες, αλληλεπίδραση ομάδας. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως μέλη της ομάδας συμπεριλαμβάνοντας τους παιδαγωγούς
10:20-10:40 Δεκατιανό
10:45-12:00: ρουτίνες αυτονομίας, παιχνίδι στον κήπο
12:00-13:00 ή με 13:30 ανάλογα στην ηλικία: δομημένες δραστηριότητες γνωστικής ανάπτυξης/ γωνιές παιχνιδιού/ εστίες ενδιαφερόντων (workshops εικαστικά, μαγειρική, αναπαραστατικό παιχνίδι, κινητικό παιχνίδι, puzzle, βιβλία και άλλα πολλά που προκύπτουν από τα ενδιαφέροντα των παιδιών καθημερινά)
13:00-13:40: φαγητό και ρουτίνες αυτονομίας (για παιδιά 2-4 χρονών)
13:45-… ύπνος ή πρώτη περίοδος αναχώρησης
15:40-16:00 ξύπνημα ή προετοιμασία για αναχωρήσεις, ρουτίνες αυτονομίας
Έχουμε επιλέξει το σχολείο μας να είναι ένα μικρό και οικογενειακό σχολείο με ένα τμήμα (μία ομάδα παιδιών) ανά βαθμίδα. Τα παιδιά τα οποία συνθέτουν κάθε σχολική χρονιά την ομάδα των Μαγικών Πατουσών (2-3 χρονών) είναι και η βασική ομάδα που συνεχίζει μέχρι το Νηπιαγωγείο. Αυτό σημαίνει ότι, δυστυχώς, δεν έχουμε θέσεις για όλες τις οικογένειες που θα ήθελαν να είναι μέρος του Παιχνιδαγωγείου. Παρόλα αυτά, κάθε χρόνο, για τις θέσεις που απελευθερώνονται, επικοινωνούμε με τις ενδιαφερόμενες οικογένειες με βάση την ημερομηνία της πρώτης επικοινωνίας μας. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο welcome@paixnidagogeio.gr και στο 6980001266.
Για τις Μαγικές Πατούσες και τους Ψαχουλευτές τα ετήσια δίδακτρα είναι €6000 και αφορούν την περίοδο λειτουργίας Σεπτέμβριος- Ιούλιος.
Για τους Ταξιδευτές και τους Εξερευνητές τα ετήσια δίδακτρα είναι €6500 και αφορούν το ολοήμερο ωράριο του σχολείου, για την περίοδο λειτουργίας που ορίζει το υπουργείο Παιδείας.
Το Παιχνιδαγωγείο παρέχει το δεκατιανό το οποίο περιλαμβάνει πάντα φρούτα. Για το μεσημεριανό οι οικογένειες στο Παιχνιδαγωγείο μπορούν είτε να φέρνουν φαγητό από το σπίτι ή να επιλέξουν την υπηρεσία του Dadstronomy που φέρνει φρέσκο, ζεστό φαγητό κάθε μέρα.
Ο σχεδιασμός του εβδομαδιαίου μενού και όλη η φροντίδα για τη διατροφή από το Παιχνιδαγωγείο και το Dadstronomy γίνεται σε συνεργασία με την ΜΚΟ «Μαθαίνω Διατροφή», https://mathainodiatrofi.org/
Τα σχολικά του Παιχνιδαγωγείου εξυπηρετούν μια περιορισμένη ακτίνα γύρω από το σχολείο και συγκεκριμένα τις παρακάτω περιοχές: Παπάγος, Χολαργός, Χαλάνδρι, Φιλοθέη, Π. Ψυχικό, Ν. Ψυχικό, Γηροκομείο.