Δημοτικό Σχολείο
Ομάδα, εξορμήσεις, βιβλία, έρευνα, ενθουσιασμός, παρέα, τετράδια, υπευθυνότητα, δημιουργία, σχέσεις, φύση, δεξιότητες, συμβούλιο, συνεργασία
Το Δημοτικό του Παιχνιδαγωγείου είναι ένα σχολείο όπου τα παιδιά αναπτύσσονται και μαθαίνουν παίζοντας, έχουν την ευκαιρία να ακολουθούν την περιέργεια και τη φαντασία τους μέσα σ’ ένα δομημένο και οργανωμένο πλαίσιο, όπου μαθαίνουν… πώς να μαθαίνουν.
Το καθημερινό πρόγραμμα στο σχολείο έχει διαμορφωθεί με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα του υπουργείου. Η κάθε ώρα μαθήματος εμπλουτίζεται με διαφορετικούς τρόπους ώστε το βίωμα να μεταμορφώνεται σε γνώση. Παραδοσιακά εργαλεία συναντιούνται με τις ιδέες των παιδιών ώστε να δημιουργείται ένα δυναμικό και ενδιαφέρον μάθημα. Ταυτόχρονα από την πρώτη μέχρι την έκτη δημοτικού ό,τι συμβαίνει βιωματικά μετασχηματίζεται σταδιακά και σε ένα μετρήσιμο αποτέλεσμα.
Έτσι, ολοκληρώνοντας ένα παιδί το Δημοτικό μας είναι έτοιμο να σταθεί σε οποιοδήποτε γυμνάσιο επιλέξει να συνεχίσει.
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ομάδες
Οι ομάδες (τμήματα) στο Δημοτικό του Παιχνιδαγωγείου αποτελούνται από 21 παιδιά το μέγιστο, ενώ χωριζόμαστε σε μικρότερες ομάδες (10-11 παιδιά) στα Αγγλικά, τη Μουσική, το Θέατρο, τα Εικαστικά. Δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να οργανωθούν και να αυτονομηθούν σε μικρές ομάδες, να πάρουν πρωτοβουλίες, να λύσουν προβλήματα και διαφωνίες.
Ποικιλία στα εργαλεία
Προσεγγίζουμε κάθε νέα έννοια ή γνωστικό στόχο με διαφορετικά μέσα: πίνακα, βιβλίο, τετράδιο, δραστηριότητα, παιχνίδι, εικαστικά, εφαρμογές στη σχολική κοινότητα επιτρέποντας σε κάθε παιδί να εμπλακεί ενεργά στη διαδικασία και να μάθει με τους τρόπους που λειτουργούν καλύτερα για το ίδιο.
Παιχνίδι
Αξιοποιούμε το παιχνίδι για να γνωρίσουμε τους άλλους, να γνωρίσουμε τον εαυτό μας, να λειτουργήσουμε με κανόνες και όρια, να συνεργαστούμε, να διαχειριστούμε την ήττα και τη νίκη, αλλά και, απλώς, για να απολαύσουμε τη διαδικασία του παιχνιδιού!
Υποστήριξη
Παρατηρούμε τα παιδιά στο μάθημα, στον κήπο, στο φαγητό, στο παιχνίδι, επεμβαίνουμε και τα υποστηρίζουμε ώστε να αναπτύξουν στρατηγικές διαχείρισης των δυσκολιών: τι κάνω αν μου πάρει κάποια/ος τη μπάλα, πως αντιδρώ όταν κάτι με θυμώνει, τι κάνω όταν δεν καταλαβαίνω κάτι στο μάθημα; Αφουγκραζόμαστε τα ενδιαφέροντα των παιδιών, τα «φωτίζουμε» και υποστηρίζουμε τα παιδιά προς τη διερεύνηση και την ανάπτυξη των θεμάτων αυτών.
Μάθημα έξω
Κάνουμε τακτικές εκπαιδευτικές επισκέψεις στο δάσος αλλά και σε αρχαιολογικούς χώρους, θέατρα, μουσεία και σε άλλα μέρη που συνδέονται με την ύλη της ομάδας αλλά και τα ενδιαφέροντά της.
Ατελιέ
Αξιοποιούμε το ατελιέ όπου οι ιδέες, η φαντασία και η δημιουργικότητα των παιδιών αποτυπώνονται μέσα από διαφορετικά υλικά και τεχνικές, όπου αναπτύσσεται το αισθητικό κριτήριο και όπου προσεγγίζουμε έννοιες της ιστορίας, των μαθηματικών και της γλώσσας με διαφορετικούς τρόπους.
Ψυχοπαιδαγωγική ομάδα
Κάθε παιδί και κάθε οικογένεια υποστηρίζεται από την Ψυχοπαιδαγωγική ομάδα του σχολείου η οποία αποτελείται από ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς και ψυχολόγους εξειδικευμένους στις μαθησιακές διαφορετικότητες.
Γονείς ως συνεργάτες
Βλέπουμε τους γονείς ως συνεργάτες. Η ανατροφοδότηση και η επικοινωνία μεταξύ μας είναι απαραίτητη για να υποστηρίζουμε την εξέλιξη των παιδιών. Οργανώνουμε εργαστήρια για γονείς, κάνουμε δράσεις για όλη την οικογένεια και καλούμε τους γονείς στο σχολείο ως «πηγές» σε θέματα που ενδιαφέρουν τα παιδιά.
Δημοκρατικές διεργασίες
Ακολουθούμε δημοκρατικές διαδικασίες μέσα στο δωμάτιό (τάξη) μας. Κάνουμε κύκλο, συζητάμε τα θέματα που μας ενδιαφέρουν, βρίσκουμε λύσεις για τα προβλήματά μας, ψηφίζουμε για τις προτιμήσεις μας. Το ίδιο κάνουμε και στο Συμβούλιο του Σχολείου όπου συμμετέχουν όλα τα παιδιά του Δημοτικού.
Στόχοι
Στόχος μας είναι κάθε παιδί:
- Να έρχεται χαρούμενο στο σχολείο.
- Να αγαπά τη μάθηση, την έρευνα και τον πειραματισμό.
- Να είναι σε επαφή με το συναίσθημα του/ να έχει επίγνωση.
- Να γνωρίζει τα δυνατά του σημεία και να αναπτύσσει στρατηγικές διαχείρισης δυσκολιών
- Να διατηρήσει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του.
- Να λειτουργεί ως μέλος μιας δημοκρατικής κοινότητας.
- Να έρθει σε επαφή με πολλά ερεθίσματα ώστε να καλλιεργήσει διαφορετικές πτυχές του και να αναγνωρίσει ενδιαφέροντα, κλίσεις ή/και ταλέντα.
- Ν' αναπτύξει τις γνωστικές βάσεις και τις μαθησιακές δεξιότητες σε βαθμό που να του επιτρέψουν να ακολουθήσει τις διαδρομές που θα επιλέξει.
Ερωτήσεις που ακούμε συχνά
Το σχολείο είναι ανοιχτό από τις 08:00, ενώ στις 8:15 ξεκινούν τα μαθήματα τα οποία ολοκληρώνονται στις 14:00. Το ολοήμερο πρόγραμμα συνεχίζει έως τις 16:00, οπότε και αρχίζουν τα απογευματινά εργαστήρια τα οποία ολοκληρώνονται στις 17:05.
Έχουμε επιλέξει το σχολείο μας να είναι ένα μικρό και οικογενειακό σχολείο με σχετικά μικρά τμήματα. Η Α’ Δημοτικού, ενδέχεται κάθε σχολική χρονιά να έχει διαφορετικό αριθμό τμημάτων (μέχρι 2 κάθε σχολική χρονιά). Όταν έχει ένα τμήμα, τις θέσεις καταλαμβάνουν επί τω πλείστων τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας. Όταν έχουμε 2 τμήματα, υποδεχόμαστε με χαρά νέες οικογένειες στο σχολείο μας μιας και η διαθεσιμότητά μας μεγαλώνει σημαντικά. Κάθε χρόνο, για τις θέσεις που απελευθερώνονται, επικοινωνούμε με τις ενδιαφερόμενες οικογένειες με βάση την ημερομηνία της πρώτης μας επικοινωνίας. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο welcome@paixnidagogeio.gr, στο 2106724288 (επιλογή 4) και στο 6980001266.
Τα ετήσια δίδακτρα είναι €7500 για όλες τις τάξεις του Δημοτικού και αφορούν το ολοήμερο ωράριο του σχολείου, για την περίοδο λειτουργίας που ορίζει το υπουργείο Παιδείας.
Τα παιδιά φέρνουν το δικό τους υγιεινό δεκατιανό στο σχολείο και το τρώνε παρέα στο δωμάτιο τους. Για το μεσημεριανό οι οικογένειες στο Παιχνιδαγωγείο μπορούν είτε να φέρνουν φαγητό από το σπίτι ή να επιλέξουν την υπηρεσία του Dadstronomy που φέρνει φρέσκο, ζεστό φαγητό κάθε μέρα.
Τα σχολικά του Παιχνιδαγωγείου εξυπηρετούν μια περιορισμένη ακτίνα γύρω από το σχολείο και συγκεκριμένα τις παρακάτω περιοχές: Παπάγος, Χολαργός, Χαλάνδρι, Φιλοθέη, Π. Ψυχικό, Ν. Ψυχικό, Γηροκομείο.
Τα Αγγλικά είναι μέρος του προγράμματος από την Α’ Δημοτικού. H 2η ξένη Γλώσσα, Ισπανικά ή Γαλλικά, ξεκινά στο Παιχνιδαγωγείο προαιρετικά στην Γ’ και Δ΄ Δημοτικού, με μια ώρα την εβδομάδα στο πρόγραμμα του ολοήμερου. Στην Ε’ και Στ’ πλέον τα παιδιά έχουν δύο ώρες την εβδομάδα μέσα στο πρωινό πρόγραμμα.
Από το Παιχνιδαγωγείο έχουν αποφοιτήσει δύο ομάδες Στ’ Δημοτικού (Ιούνιος 2022 και 2023) με τα παιδιά να προσαρμόζονται ομαλά σε πολλά διαφορετικά Γυμνάσια (Δημόσια γενικής εκπαίδευσης, Καλλιτεχνικά, Μουσικά, ελληνόγλωσσα και δίγλωσσα ιδιωτικά σχολεία).
Τα “Reunion” μας, τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι οικογένειες των αποφοίτων μας, αλλά οι βαθμοί τους, δείχνουν ότι τα παιδιά τελειώνοντας το Παιχνιδαγωγείο, γνωρίζουν τον εαυτό τους, έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις για να συνεχίσουν στην επόμενη βαθμίδα, έχουν διάθεση να εξελίξουν τις γνώσεις τους και κατέχουν τις απαραίτητες τεχνικές και εργαλεία για να αντιμετωπίσουν εκπαιδευτικές και κοινωνικές προκλήσεις που ακολουθούν. Νιώθουν άνετα με τον εαυτό τους αλλά και με το να επικοινωνήσουν τις ιδέες, τις απόψεις και τις ανάγκες τους σε συνομήλικους/ες και ενήλικες.
Η επαφή που διατηρούμε με τους/ τις αποφοίτους μας και τις οικογένειές τους, επιβεβαιώνει ότι τα ίδια θεωρούν το Παιχνιδαγωγείο ένα σημαντικό εφόδιο για τη συνέχεια της μαθησιακής τους πορείας στο γυμνάσιο, κυρίως όμως, ένα σημαντικό εφόδιο για τη ζωή τους.