Οκτώβριος 2024 - Φεβρουάριος 2025
Α.1: Atelier, φαντασία και δημιουργικότητα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Μέσα από τον συγκεκριμένο κύκλο μαθημάτων στόχος μας είναι να αντιληφθούμε την υπεραξία του atelier ως εργαλείο για την ανάπτυξη της αισθητικής – εικαστικής αγωγής, της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών, στοιχεία απαραίτητα για μια υγιή προσωπικότητα.
Θεματικές:
– Εικαστική αγωγή στην εκπαίδευση (εκπαίδευση και τέχνη, εικαστική αγωγή, ο/η δάσκαλος των εικαστικών)
– Η ιδέα του ατελιέ και ο ρόλος του στη μάθηση
– Σημαντικοί τομείς ανάπτυξης για την εικαστική αγωγή (κοινωνικές δεξιότητες και αισθητηριακή ολοκλήρωση)
– Φαντασία και δημιουργικότητα από τη θεωρία στην πράξη
– Γνωριμία και πειραματισμός με πολλαπλά υλικά
– Ανάλυση παιδικού σχεδίου
– Πολυτροπικότητα στην τέχνη
– Οπτικός πολιτισμός
– Τέχνη και κινήματα ως εργαλεία μάθησης
– Το μάθημα μέσα από το παιδί, για το παιδί
Πότε: κάθε Τρίτη 18.00-20.00 από 15/10 έως 17/12 για τα απογεύματα και από 13/1 έως 14/2 για τα 4ωρα παρατήρησης (μετά από συνεννόηση με τον εισηγητή).
Σχεδιασμός – Υλοποίηση: Κυριάκος Μούρτζης, μέλος της ομάδας παιδαγωγικού σχεδιασμού και δάσκαλος εικαστικών στο Παιχνιδαγωγείο, εξειδικευμένος στην εκπαίδευση και τη διδακτική των εικαστικών τεχνών (MA in Art & Education).
Απευθύνεται σε: παιδαγωγούς προσχολικής αγωγής, νηπιαγωγούς, δασκάλους/ες, θεραπευτές/τριες, εμψυχωτές/τριες και ειδικούς ψυχικής υγείας καθώς και σε άτομα που φοιτούν σε αντίστοιχες σχολές.
Κόστος: 360€
– Early bird μέχρι 10/10 & ομαδικές κρατήσεις: 320€
– Σπουδαστές/τριες & φοιτητές/τριες: 300€
Τρόπος πληρωμής: Κράτηση θέσης με κατάθεση προκαταβολής (80€). Το υπόλοιπο κόστος του σεμιναρίου μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.
Α.2: Το παιχνίδι ως μέσο και ως μέθοδος μέσα στην σχολική τάξη
Σε αυτόν τον κύκλο διαπραγματευόμαστε ερευνητικά και στην πράξη την έννοια του παιχνιδιού στο πλαίσιο ενός σχολείου. Πόσο παιχνίδι αντέχει το αναλυτικό πρόγραμμα ή πώς μπορεί το αναλυτικό πρόγραμμα να χωρέσει το παιχνίδι. Εφαρμόζοντας τη θεωρία, παίζουμε και αναπτύσσουμε τον εαυτό μας διερευνώντας πως το παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο αλλά και ως μέθοδος ανάπτυξης των παιδιών και των οικογενειών σήμερα.
Θεματικές:
– Τι εννοούμε παιχνίδι
– Εξελικτικά στάδια ανάπτυξης και η έννοια του παιχνιδιού για παιδιά 0-12 χρονών
– Δομή και ελευθερία μέσα στην σχολική τάξη
– Είναι το μάθημα παιχνίδι ή το παιχνίδι μάθημα; Υπάρχει αυτό το δίλημμα;
– Έρευνα και παιχνίδι: πώς το παιχνίδι αναπτύσσει τις εκτελεστικές λειτουργίες ανά ηλικία
– Παιχνίδι και αναλυτικό πρόγραμμα: τα «πρέπει» και τα «θέλω»
– Κοινωνική ανάπτυξη και παιχνίδι
– Παιχνίδι στη φύση
– «Παίζοντας» με τις οθόνες
– Παίζεις; Ενήλικες και παιχνίδι: η στάση μας στην πράξη
Πότε: κάθε Πέμπτη 18.00-20.00 από 17/10 έως 19/12 για τα απογεύματα και από 13/1 έως 14/2 για τα 4ωρα παρατήρησης (μετά από συνεννόηση με την εισηγήτρια).
Σχεδιασμός- Υλοποίηση: Γιούλα Μπλέσιου, Υπεύθυνη Παιδαγωγικού Σχεδιασμού στο Παιχνιδαγωγείο. Νηπιαγωγός, Ειδικός Παιδαγωγός για παιδιά που αντιμετωπίζουν προκλήσεις συμπεριφοράς, κοινωνικοποίησης και συναισθηματικής ανάπτυξης (MEd).
Απευθύνεται σε: παιδαγωγούς προσχολικής αγωγής, νηπιαγωγούς, δασκάλους/ες, θεραπευτές/τριες, εμψυχωτές/τριες και ειδικούς ψυχικής υγείας, καθώς και σε άτομα που φοιτούν σε αντίστοιχες σχολές.
Κόστος: 360€
– Early bird μέχρι 10/10 & ομαδικές κρατήσεις: 320€
– Σπουδαστές/τριες & φοιτητές/τριες: 300
Τρόπος πληρωμής: Κράτηση θέσης με κατάθεση προκαταβολής (80€). Το υπόλοιπο κόστος του σεμιναρίου μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.
Α.3: Η αναπνοή ως σύμμαχος: Διαχείριση του άγχους μέσα στη σχολική τάξη, με βάση την μέθοδο Heart Math
Σε αυτόν τον κύκλο θα γνωρίσουμε στρατηγικές και επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές για την εξισορρόπηση των επιπέδων στρες στο σώμα και τη βέλτιστη αποτελεσματικότητα στο χώρο της εργασίας. Θα εξερευνήσουμε ποιες είναι οι μέθοδοι προσαρμοστικότητας σε απαιτητικές καταστάσεις της καθημερινότητας και θα βρούμε εργαλεία λήψης ωφέλιμων αποφάσεων για μια αποτελεσματική επικοινωνία.
Θεματικές:
– Τι είναι η Heart Math, η Ακαδημία της Καρδιάς
– Πώς συνδέεται ο εγκέφαλος, η καρδιά και το άγχος
– Νευροβιολογική απεικόνιση του μηχανισμού όταν έχουμε άγχος
– Πρακτικές αναπνοής κάθε στιγμή
– Τεχνικές ηρεμίας μέσα σε μια στρεσογόνα συνθήκη: πώς να σε διαχειριστείς
– Πρακτική εφαρμογή των τεχνικών
– Τι σημαίνει ηρεμία μέσα σε μια σχολική τάξη
– Μέτρηση της ηρεμίας
– Τεχνικές διατήρησης της ηρεμίας
– Μετάδοση της πληροφορίας στα παιδιά και στους γονείς
– Μέτρηση του σωματικού στρες με ειδική συσκευή inner Balance Enwave και προσωπικό πλάνο επαναφοράς σε εάν σώμα ήρεμο ,με συνεκτικότητα.
– Πλάνο ασκήσεων για μείωση συμπτωμάτων στρες επαγγελματικού και προσωπικού, συμπτώματα όπως αγωνία ,μπέρδεμα, αδυναμία συντονισμού και λήψη αποφάσεων βέλτιστων στην παρούσα στιγμή.
Πότε: κάθε Τρίτη 18.00-20.00 από 15/10 έως 17/12 για τα απογεύματα και από 13/1 έως 14/2 για τα 4ωρα παρατήρησης (μετά από συνεννόηση με την εισηγήτρια)
Σχεδιασμός- Υλοποίηση: Ελευθερία Ρουσάκη, Heartmath coach – Inner balance, Νηπιαγωγός, Δασκάλα Θεάτρου, Δραματοθεραπεύτρια, Sound Healer -Peter Hess Academy
Απευθύνεται σε: παιδαγωγούς προσχολικής αγωγής, νηπιαγωγούς, δασκάλους/ ες, θεραπευτές, εμψυχωτές και ειδικούς ψυχικής υγείας, καθώς και σε άτομα που φοιτούν σε αντίστοιχες σχολές.
Κόστος: 360€
– Early bird μέχρι 10/10 & ομαδικές κρατήσεις: 320€
– Σπουδαστές/τριες & φοιτητές/τριες: 300€
Τρόπος πληρωμής: Κράτηση θέσης με κατάθεση προκαταβολής (80€). Το υπόλοιπο κόστος του σεμιναρίου μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.
- Για εγγραφές πατήστε εδώ
- Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 2106724288 (εσωτ.4) και στο welcome@paixnidagogeio.gr .