Φεβρουάριος - Μάιος 2025
Α.4: Το project ως μέσο και ως μέθοδος στην Προσχολική και Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Σε αυτόν τον κύκλο ονειρευόμαστε και πραγματοποιούμε ταυτόχρονα. Διερευνούμε πώς μπορεί να εφαρμοστεί το project ως μέθοδος στην καθημερινότητα του Ελληνικού σχολείου. Αναλύουμε τις πρακτικές και τα μέσα που μπορούν να συνδυαστούν, ώστε κάθε ιδέα παιδιού να μπορεί να γίνει πράξη. Φωτίζουμε την αξία της δημιουργικότητας στην καθημερινότητα, αλλά και ως μέσο για τη διεύρυνση του εγκεφάλου. Συνεχίζουμε να μαθαίνουμε ερευνώντας.
Θεματικές:
– Δημιουργικότητα και νευροβιολογία: γιατί να υποστηρίξεις το project ως μέθοδο
– Τι σημαίνει project στην παιδαγωγική
– Το παράδειγμα του Reggio Emilia και ο αντικατοπτρισμός του στην Ελληνική πραγματικότητα
– Πώς κάνεις project στην Προσχολική / στο Δημοτικό
– Από την ιδέα στην πράξη: δομώντας τη δημιουργική διαδικασία
– Ο ρόλος της οικογένειας, της κοινότητας και της συνολικής κουλτούρας του σχολείου στην υλοποίηση αυτής της προσέγγισης
– Πώς μοιάζει μια τάξη που δουλεύει αξιοποιώντας το project ως μέσο και ως μέθοδο
– Πώς χωράει το project στο αναλυτικό πρόγραμμα
– Δημιουργώντας δίκτυα: πώς επικοινωνείς τη δημιουργικότητα που ζεις
Πότε: κάθε Πέμπτη 18.00-20.00 από 20/2 έως 15/5 για τα απογεύματα (εξαιρώντας τις διακοπές του Πάσχα) και από 14/5 έως 5/6 για τα 4ωρα παρατήρησης (μετά από συνεννόηση με την εισηγήτρια/τον εισηγητή).
Στα εργαστήρια που περιλαμβάνουν πρακτική, η ομάδα θα χωρίζεται στα άτομα που ενδιαφέρονται για την Προσχολική και αντίστοιχα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σχεδιασμός- Υλοποίηση:
– Γιούλα Μπλέσιου, Υπεύθυνη Παιδαγωγικού Σχεδιασμού στο Παιχνιδαγωγείο. Νηπιαγωγός, Ειδικός Παιδαγωγός για παιδιά που αντιμετωπίζουν προκλήσεις συμπεριφοράς, κοινωνικοποίησης και συναισθηματικής ανάπτυξης (MEd)
– Κυριάκος Μούρτζης, Μέλος της ομάδας παιδαγωγικού σχεδιασμού και δάσκαλος εικαστικών στο Παιχνιδαγωγείο, εξειδικευμένος στην εκπαίδευση και τη διδακτική των εικαστικών τεχνών, (MA in Art & Education).
Απευθύνεται σε: παιδαγωγούς προσχολικής αγωγής, νηπιαγωγούς, δασκάλους/ες, θεραπευτές/τριες, εμψυχωτές/τριες και ειδικούς ψυχικής υγείας, καθώς και σε άτομα που φοιτούν σε αντίστοιχες σχολές.
Κόστος: 360€
– Early bird μέχρι 21/09 & ομαδικές κρατήσεις: 320€
– Σπουδαστές/τριες & φοιτητές/τριες: 300€
Τρόπος πληρωμής: Κράτηση θέσης με κατάθεση προκαταβολής (80€). Το υπόλοιπο κόστος του σεμιναρίου μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.
Α.5: Παίζω και παρατηρώ: ο ρόλος του/της παιδαγωγού στο παιχνίδι των παιδιών 0 – 6 χρονών.
Σε αυτόν τον κύκλο εξασκούμαστε στην παρατήρηση, ενδυναμώνουμε τις τεχνικές καταγραφής και ενώνουμε την θεωρία με την πράξη. Παίζουμε, αναρωτιόμαστε και αναζητούμε την αξία της σιωπής στην παιδαγωγική. Αναγνωρίζουμε το παιχνίδι ως την ανώτατη λειτουργία των παιδιών και αποκωδικοποιούμε τα όσα βλέπουν τα μάτια μας, με βάση την παιδαγωγική θεωρία.
Θεματικές:
– Τι σημαίνει παίζω: ο ρόλος του ενήλικα στο παιχνίδι ενός παιδιού
– Τι κρύβεται μέσα στο παιχνίδι: αναπτυξιακές πτυχές ανά ηλικία και η δυνατότητα να μετασχηματιστεί η συμπεριφορά μας μέσα από αυτό.
– Βλέπω ή παρατηρώ; Μέθοδοι και τεχνικές παρατήρησης του παιχνιδιού
– Καταγραφή: εργαλεία και τρόποι που υποστηρίζουν την παρατήρηση
– Παίζω και παρατηρώ: είναι αυτό κάτι εφικτό;
– Η μεθοδολογία στην πράξη: πώς να κάνεις κύκλο από την παρατήρηση στον σχεδιασμό
– Παρατήρηση και παιδαγωγική πράξη: γιατί είναι αναγκαίο να παρατηρείς και πώς να αξιοποιήσεις τα συμπεράσματά σου.
Πότε: κάθε Τρίτη 18.00-20.00 από 18/2 έως 13/5 για τα απογεύματα (εξαιρώντας τις διακοπές του Πάσχα) και από 14/5 έως 5/6 για τα 4ωρα παρατήρησης (μετά από συνεννόηση με την εισηγήτρια)
Σχεδιασμός- Υλοποίηση:
– Γιούλα Μπλέσιου, Υπεύθυνη Παιδαγωγικού Σχεδιασμού στο Παιχνιδαγωγείο. Νηπιαγωγός, Ειδικός Παιδαγωγός για παιδιά που αντιμετωπίζουν προκλήσεις συμπεριφοράς, κοινωνικοποίησης και συναισθηματικής ανάπτυξης (MEd)
– Μαριάννα Κυρίου, μέλος της ομάδας παιδαγωγικού σχεδιασμού και της ψυχοπαιδαγωγικής ομάδας στο Παιχνιδαγωγείο.
Απευθύνεται σε: παιδαγωγούς Προσχολικής αγωγής, νηπιαγωγούς, δασκάλους/ες, θεραπευτές/τριες, εμψυχωτές/τριες και ειδικούς ψυχικής υγείας, καθώς και σε άτομα που φοιτούν σε αντίστοιχες σχολές.
Κόστος: 360€
– Early bird μέχρι 21/09 & ομαδικές κρατήσεις: 320€
– Σπουδαστές/τριες & φοιτητές/τριες: 300€
Τρόπος πληρωμής: Κράτηση θέσης με κατάθεση προκαταβολής (80€). Το υπόλοιπο κόστος του σεμιναρίου μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.
Α.6: «Όταν το σώμα μιλάει»: Βιωματικό εργαστήρι από την πράξη στη θεωρία και μεθοδολογία
Με το σώμα μας κινούμαστε, γνωρίζουμε και σχετιζόμαστε με τον κόσμο γύρω μας. Με το σώμα μπορούμε να εκφράζουμε κάτι που το μυαλό ακόμη δεν έχει δει η δεν ήθελε να δει…
Η φιλοσοφία της Σωματικής Έκφρασης είναι σαν ένα σπίτι που στεγάζει την οικογένεια των «Συν», γιατί σε όλες τις ασκήσεις με το σώμα μου Συνυπάρχω, Συναναστρέφομαι και Συνεργάζομαι με μένα και με τους άλλους.
Δείτε την ομιλία της Susana Abigador στο TEDxLesvos.
Πότε: κάθε Τρίτη 18.00-20.00 από 18/2 έως 13/5 για τα απογεύματα (εξαιρώντας τις διακοπές του Πάσχα) και από 14/5 έως 5/6 για τα 4ωρα παρατήρησης (μετά από συνεννόηση με την εισηγήτρια)
Σχεδιασμός- Υλοποίηση: Susana Abigador, εκπρόσωπος της Σωματικής Έκφρασης στην Ελλάδα από το 1986. Δημιουργός του συστήματος Danza Vital και συγγραφέας του βιβλίου «Όταν το σώμα μιλάει», Εκδόσεις Γιαλός
Απευθύνεται σε: σε κάθε επαγγελματία δάσκαλο/α, νηπιαγωγό, εμψυχωτή/τρια, δάσκαλο/α υποκριτικής, χοροθεραπευτή/τρια, καθώς και σε άτομα που φοιτούν σε αντίστοιχες σχολές
Κόστος: 360€
– Early bird μέχρι 21/09 & ομαδικές κρατήσεις: 320€
– Σπουδαστές/τριες & φοιτητές/τριες: 300€
Τρόπος πληρωμής: Κράτηση θέσης με κατάθεση προκαταβολής (80€). Το υπόλοιπο κόστος του σεμιναρίου μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σεμιναρίου
- Για εγγραφές πατήστε εδώ
- Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 2106724288 (εσωτ.4) και στο welcome@paixnidagogeio.gr .